De frustratie die de garage heet...
Vandaag met de auto naar de garage geweest voor een klein onderhoud. Wacht een klucht weer.
Ik stap vol goede moed binnen en meneer x (die we hier 'Kabouter Werktnietgraag' noemen) is heel vriendelijk (heb al enkele aanvaringen met hem gehad) en ik geef de nummerplaat door. Hij zegt wat er zal gebeuren en dat het ongeveer anderhalf uur, maximaal 2 uur gaat duren.
Ok, geen probleem (destijds bij de zelfstandige garage was dit ongeveer 1 uur, nu is het een keten van het merk).
Ik zie dat ze mijn auto een uur en 3 kwart gaan parkeren op de parking, dus denk je auto is klaar.
Een beetje later zegt iemand van het onthaal: "mevrouw x, uw auto is klaar". Dat was niet voor mij, ik denk goed, zo dadelijk is het aan mij.
Nog meer dan een uur later (ik zat er ondertussen 3 uur te wachten) ga ik toch eens vragen wat er aan de hand is.
Zegt meneer x dat mijn auto nog niet klaar is en ik zeg dat ik rond 09.50 uur de auto richting parking zien gaan heb. De mevrouw aan de balie kijkt in het systeem en zegt dat de auto wel degelijk klaar is, maar dat zij nog steeds geen sleutel heeft ontvangen.
Dus gaan ze met 3 mensen in totaal zoeken naar de sleutel. Vragen ze eerst nog of daar iets speciaal aanhangt. Euh, neen, want ik haal de sleutel van mijn sleutelbos (je weet nooit wat er achter de schermen gebeurt).
Komt de zelfstandige eigenares (die daar nu in dienst is) en ze zegt zo tegen mij (in alle stilte): 'Dat het toch echt geen goede service meer is en dat ze al klanten zijn kwijtgespeeld. Ze zegt ook dat de trouwe klanten van vroeger nog komen, speciaal voor hun". Ik zeg dat een klein onderhoud bij hun toch altijd veel sneller was. Ze zei dat dat klopte, ze zei ook dat dit normaal gezien maar een klein uur mag duren.
Ze geeft ook te kennen dat er nadien nog een enquête komt en dat ik zeker maar 1 ster moet geven, dan krijgen ze een 'hot alert' bij de garage.
Ik zei dat ik vorige keer er ook niet over te spreken was en dat ik dat alles ook vermeld had bij de enquête, maar dat ik hen (de zelfstandige eigenaars) toen ook een pluim gegeven heb. Ze wist direct waarover dat ging, want dat hebben ze dan toch blijkbaar doorgegeven.
Conclusie: 500 euro armer en een hoop frustraties.
Ik kan over deze keten ondertussen een heel boek schrijven (bij bandenwissels geen wieldeksels erop gezet, mij laten terugkomen en dan nog zeggen dat de factuur foutief is, maar omdat ik moest terugkomen, hij het niet ging aanrekenen, hij had eens moeten durven... Of een afspraak inplannen en dan daar komen en het wisselstuk niet aanwezig, volgende dag dan wel in orde, maar probleem was niet opgelost en ik moest maar terugkomen (en nog eens een factuur betalen, ik dacht het niet)... Of een bandenwissel die meer dan 2 uur duurt..
Ah, ja, factuur kreeg ik ook niet te zien. Hij zei dat dit via e-mail komt. Gelukkig heeft de vorige eigenares de factuur afgeprint. En nu... we zijn 7 uur verder, eindelijk de factuur via e-mail.
De klantendienst van de keten gaat een gepeperde mail krijgen....
(AI afbeelding gegenereerd met Canva)

Annemiekie Tja das niet goedkoop.
xanika @AnnemiekieVoor klein onderhoud (olie, remvloeistof, pollenfilter) en ruitenwissers.
dansant Oh, wat afgrijselijk.
Heb je niet de mogelijkheid om een andere garage te nemen?
VinKonings Naar verhaal, lollig plaatje!
AnnetvEij Ik was €700,- kwijt wel 2 nieuwe banden en uitgelijnd en dat na 2 jaar